GROUP EXHIBITION

real inside – unreal outside

26 Oct – 01 Dec 2007

< >

1 / 9

Pernille With Madsen, Kollaps, 2006

Video projection, acrylic sheets, MDF sheet, 60 x 40 x 30 cm, ed. 5

2 / 9

Pernille With Madsen, Kollaps, 2006

Video projection, acrylic sheets, MDF sheet, 60 x 40 x 30 cm, ed. 5

3 / 9

Pernille With Madsen, Scene for udsigt, 2006

Video projection, MDF sheet, 60 x 40 x 10 cm, ed. 5

4 / 9

Like you, 2007

Christina Malbek, airbrush on canvas, 197 x 460 cm

5 / 9

Reproduction of an IKEA book shelf, 2007

Morten Steen Hebsgaard, Peit Hein and Bruno Mattson Superellipse table 72 x 180 x 120 cm, IKEA Billy shelf, 34 x 120 x 34 cm

6 / 9

Marijke van Warmerdam, Walk Through Landscape, 2000

Photo, perspex, aluminium, 100 x 337 cm, ed. 3

7 / 9

real inside – unreal outside, 2007

Installation view

8 / 9

Martin Erik Andersen, Hængelampe (One for Loss – One for Losing), 2007

Painted steel, neon tubes. acrylic knit and crochet, 550 x 95 x 25 cm

9 / 9

real inside – unreal outside, 2007

Installation view

Martin Erik Andersen, Morten Buch, Andreas Eriksson, Morten Steen Hebsgaard, Pernille With Madsen, Christina Malbek, Per Mølgaard, Jesper Rasmussen, and Marijke van Warmerdam

real inside – unreal outside

26. oktober – 1. december 2007

 

Med udstillingen real inside – unreal outside viser galleriet en gruppe yngre danske og internationale kunstnere. Titlen er hentet fra én af de udstillende kunstnere, Per Mølgaard, der tidligere har benyttet den i sine værker – og det er denne lånte tematik og dens dobbelthed, som udstillingens kunstnere på den ene eller anden måde forholder sig til.

Modsætningspar som indre versus ydre, positiv versus negativ, åben versus lukket, synlig versus usynlig, real versus unreal vil således være til stede i udstillingens værker på forskellig vis. Værkerne synes på hver deres måde at kredse omkring flere virkeligheds- og rumplaner, der mødes på et såvel fysisk som mere psykologisk plan. Umiddelbart genkendelig arkitektur og hverdagsgenstande viser sig her fra en mindre velkendt eller dysfunktionel side og peger således på det poetiske og skæve i vores ellers helt almindelige og fortrolige virkelighed. Udstillingen stiller således spørgsmål til, hvordan vi skal navigere i en virkelighed, der både fysisk og mentalt kollapser og vender op og ned på inde og ude, ret og vrang, velkendt og fremmed.

I forlængelse af titlen, der lægger op til en åben og flertydig tilgang til tematikken, divergerer udstillingens værker i udtryk og materiale, og spænder således over maleri, fotografi, video, skulptur og installation.